مشخصات فایل<تحقیق در مورد مقاومت سازه در مقابل آتش 19 ص >

تحقیق در مورد مقاومت سازه در مقابل آتش 19 ص ,مقاومت سازه در مقابل آتش 19 ص,دانلود تحقیق در مورد مقاومت سازه در مقابل آتش 19 ص ,مقاومت,سازه,در,مقابل تحقیق در مورد مقاومت سازه در مقابل آتش 19 ص با ما همراه باشید با موضوع تحقیق در مورد مقاومت سازه در مقابل آتش 19 ص .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

دسته بندی : وورد

نوع فایل : .doc ( قابل ويرايش و آماده پرينت )

تعداد صفحه : 19 صفحه

قسمتی از متن .doc :

مقاومت سازه در مقابل آتش:1

تعداد طبقات

حداكثر ارتفاع

حداكثر سطح طبقات يا آپارتمان (متر مربع)

حداكثر حجم ساختمان يا آپارتمان (متر مكعب)

حداقل مقاومت اجزاي اصلي سازه در برابر آتش (بر حسب ساعت)

1

نامحدود

800

4000

نيم ساعت

1

نامحدود

نامحدود

نامحدود

نيم ساعت

4-2

m 15

800

8500

نيم ساعت

4-2

نامحدود

نامحدود

نامحدود

1 ساعت

7-5

m 28

نامحدود

14000

1 ساعت

بيش از 5 طبقه

نامحدود

نامحدود

نامحدود

5/1 ساعت

* سيل:

براي حفظ و حراست ساختمان هاي آموزشي و امنيت دانش آمزان در مقابل سيل به كارگيري تمهيداتي در انتخاب مكان مي تواند موثر واقع گردد. اين تمهيدات شامل احتراز از ساخت فضاهاي آموزشي در مناطق پست و سيل گير و حفظ حريم سيل ها و رود خانه هاي فصلي و دائمي خواهد بود.

* نكات كلي براي ايمني در مدارس:

نرده هاي حياط طوري انتخاب شوند كه امكان بالا رفتن يا خريد اجناس از ميان آنها براي كودكان ميسر نباشد.

از بكارگيري مصالح صاف و صيقلي در كف پرهيز شود.

از بكارگيري درهاي شيشه اي پرهيز گردد، مگر شيشه هاي ايمني.

پنجره ها بايد به داخل باز شوند تا به سادگي قابل تميز كردن باشند.

نصب حفاظ براي پنجره ها در طبقات لازم است. در طبقه همكف اين حفاظ بايد طوري طراحي شود كه در واقع اضطراري امكان فرار از پنجره ميسر باشد.

اتاق كمكهاي اوليه در نزديكي دفتر مدرسه و يا اتاق مربي بهداشت پيش بيني شود به طوري كه از نور طبيعي ، تهويه و فضاي كافي براي تجهيزات كمكهاي اوليه برخوردار باشد.

كليدهاي برق بايد روي ديوار خارجي توالت ها نصب شود. توالتها، بهتر است به طرف بيرون باز شوند.

مبلمان مدارس بايد عاري از هر گونه خوردگي و يا لبه هاي تيز فلزي باشد.1

خصوصيات فيزيكي مدرسه:

* تراكم دانش آموزان:

تحقيقات نشان مي دهند ، تراكم زياد جمعيت به عنوان عامل فيزيكي، رفتارهاي تهاجمي را افزايش مي دهد و در صورت استمرار، موجب بروز واكنش هاي بيمار گونه و نابهنجاري مي شود. تراكم فيزيكي نيز در انسان حساس ازدحام بر مي انگيزد. نظر به اينكه دانش آموز به اندازه سطح كلاس مشخص مي كنند. احساس ازدحام از ميزان تراكم تأثير پذيرد ولي پديده اي است ذهني و از عوامل روانشناختي از يكسو و محيطي – فرهنگي از سوي ديگر متأثر مي شود.

آستانه تحريك پذيري افراد از نظر احساس ازدحام تحت تأثير تجارب پيشين آنان قرار مي گيرد. به عنوان مثال معلميني كه به تدريس در كلاسهاي پر جمعيت عادت كرده اند، در يك كلاس سي نفره احساس ازدحام مي كنند.

نوع فعاليتي كه قرار است در فضاي واحد انجام شود نيز عاملي بس موثر در بروز احساس ازدحام مي باشد. به عنوان مثال هرگاه در يك كلاس پر جمعيت (با تراكم بالا) دانش آموزان با رفتار انفعالي، فقط به سخنان معلم گوش كنند، ازدحام محسوب نمي شود. مگر اينكه موضوع درس (كاردستي) باشد و يا يك روش تدريس ويژه دانش آموزان را به فعاليت و تحرك بيشتر وادار نمايد. به طور خلاصه احساس ازدحام هنگامي به انسان دست مي دهد كه علاوه بر عوامل ديگر، تراكم جمعيت مخل آسايش شده، موانعي در مقابل جريان طبيعي فعاليتها ايجاد كند.

* تاثير اندازه مدرسه:

به نظر مي رسد كه مدرسه بزرگ نفوذ دارد. ابعاد خارجي بزرگ آن، راههاي طولاني و اتاقهاي زياد آن و گروههاي بزرگ دانش آموزان آن ، همگي اشاره بر قدرت و خوبي آن دارند. مدرسه كوچك فاقد اين اطمينان است. ساختمان متوسط آن ، راهروي كوتاه و اتاقهاي كم و دانش آموزان معدود آن به صورت گروههاي كوچك مي باشند و اين يك حسي از محيط سطحي و نه چندان تحصيلي را به ما منتقل مي كند. اما اينها تنها يك نظريه گول زننده است.

كاملترين اطلاعات در مورد تاثير اندازه مدرسه بر نوجوان و تحقيقات انجام شده توسط يك روانشناس به نام راجر بايگل و همكارانش بدست آمده است.

مدارس بزرگ بيش از مدارس كوچك مسائل متنوع را ارائه مي كنند. اما تنوع موضوعات ارائه شده در آنها هنگامي كه اندازه مدرسه افزايش بيشتري دارد به مقدار كمي افزايش پيدا مي كند. در حاليكه يك مدرسه با 2000 دانش آموز ممكن است داراي 50 موضوع كلاسي متفاوت باشد. يك مدرسه با 4000 دانش آموز ممكن است فقط شامل 60 موضوع باشد. به هر حال شايد جالب توجه ترين يافته ها، توجه به مشاركت در فعاليتهاي غير كلاسي است. ممكن است توقع داشته باشيم كه مدارس بزرگ علاوه بر فراهم كردن فعاليتهاي متنوع تر ، فعاليتهاي فوق برنامه گوناگوني را نيز به دانش آموزانشان ارائه دهند كه البته همين طور نيز هست. اما از آنجا كه مدارس بزرگ دانش آموزان زيادي دارند، مشاركت در فعاليتهاي مختلف در مدارس بزرگ نصف مدارس كوچكتر است. مدرسه كوچك به دانش آموزان اجازه كار نزديك با ديگران مي دهد و حس اهميت و مورد نياز بودن را به آنها القا مي كند.

گزارشي نشان داده ات كه در يك مدرسه كوچك دير يا زود اغلب دانش آموزان اين شانس را مي يابند كه در يك تيم ورزشي يا تشكيلات دانش آموزي مشاركت كنند. اندازه مدرسه مخصوصاً بر مشاركت دانش آموزاني كه موقعيت خوبي ندارند، اثر دارد. در مدارس بزرگ دانش آموزان حاشيه اي به ندرت در فعاليتهاي مدرسه سهيم مي شوند ولي در مدارس كوچك اين دانش آموزان حس درگييري و تعهد يكساني به دانش آموزان موفق از نظر درسي دارند.

كارشنماسان اكنون در مورد اين مساله كه اندازه ايدال آل يك مدرسه براي نوجوانان بين 500 تا 1000 دانش آموز است، اتفاق نظر دارند.

* رنگ فضاها:

رنگ به عنوان عنصر تفكيك ناپذير معماري تاثير بر روحيه و رفتار كاربران فضاها و ساختمانها دارد و حالات رواني و عاطفي آنها را شديداً تحت تاثير قرار مي دهد.

انسان پديده هاي اطراف خويش را همراه با رنگ مشاهده مي كند و نسبت به آنها واكنش نشان مي دهد. رنگه هر يك حاوي پيامي خاص به بينندگان